reklama

Cesta viery

Dnes budem písať na tému viera. Musím sa priznať, že som veľmi nábožensky založený človek. Moja viera je môj život, je to životný štýl, pretože v čo verím, podľa toho aj žijem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (80)

Spomenula som si dnes na jednu slovenskú gospelovú skupinu, ktorá sa volá eSPé. Možno ju poznáte. Našla som si od nich také moje dve srdcovky - Nekonečný a Múry. Počúvanie týchto piesní bolo pre mňa významné kvôli dvom veciam:

Po prvé:
Túto skupinu mi dal do pozornosti môj dávny internetový kamarát Marek. Spomínam si, aký to bol veriaci človek. Písal mi, ako chodil do kostola, aj napriek tomu, že ho odtiaľ vyháňali, pretože bol gay. Vedel, že s jeho orientáciou nesúhlasím, ale rešpektovala som ho a bol mi skvelým priateľom. So všetkým som sa mu zdôverovala a dookola sme rozoberali naše problémy, radosti, nádeje... Vždy mi dal nejaký skvelý tip na pesničky, nie len s náboženskou tématikou. Mala som ho veľmi rada.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno ste si všimli, že píšem v minulom čase. Má to svoj dôvod. Išlo to s ním dolu vodou, mal depresie a mnohé súviselo práve s tým, že bol gay. Od nášho spoločného kamaráta som sa dozvedela, že je na psychiatrii, lebo sa pokúsil o samovraždu. Tak som sa rozhodla, že mu napíšem list. Pýtala som sa na adresu, ale kamarát mi odpísal, že už ho nemám komu poslať. Keď ho totiž preložili na voľnejšie oddelenie, utiekol a na "slobode" sa predávkoval. Bola som z toho neskutočne smutná! Veľa pre mňa znamenal. Keď som cítila, že sa niečo deje, snažila som sa ho upriamiť na Boha, ale Marek už s Ním nechcel mať nič spoločné. Zarmucuje ma, ako sa dokáže taký človek ako on, plný viery, úplne odvrátiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Občas si na neho spomeniem. Najmä, keď počúvam pesničku, ktorú mi poradil on. Ako aj teraz, keď mi v slúchadlách hrá eSPé.

Chýbaš mi, Marek...

Po druhé:
Slová tých dvoch piesní mi pripomenuli čas, kedy som vstúpila na cestu viery. Neviem, ako inak to nazvať. Vždy som verila v Boha, ale najbližšie k Nemu ma priviedli až misionári. A čo sa týka týchto mojich začiatkov...

V piesni sa spieva o úcte, ktorá patrí Bohu, o tom, že chcem stáť tam, kde je On, že chcem ísť tam, kam ma povedie, že chcem prekročiť svoje limity. A ja som naozaj taká bola. Bola som ochotná nasledovať Ho vo všetkom. Radovala som sa z Božej lásky a nevidela žiadne problémy. Snažila som sa byť najlepším človekom na svete, všetkým pomáhať, každého rozosmievať, dať nádej a to, čo som mala aj ja - vieru. Nedokážem slovami opísať, aká šťastná som bola. Najmä v deň môjho krstu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo o tom píšem? Lebo sa na seba dívam teraz. Pozerám sa a vidím, ako som zabudla na ľudí okolo seba. Zabudla som sa usmievať. Moja úcta k Bohu nie je ani zďaleka taká, aká bývavala a musím dodať, že sa za to úprimne hanbím. Nasledovať Nebeského Otca a jeho rady mi spôsobuje ťažkosti a bojím sa, kam ma privedie. Keď si spomeniem, ako som Mu vtedy dokonale dôverovala a ako veľmi som Ho milovala! Veľa sa toho zmenilo. Myslím si, že problém je v tom, že som sa príliš zamerala na to svetské. Trápim sa, čo si o mne myslia ostatní, chcem získať uznanie a pritom zabúdam, že to najväčšie a najvzácnejšie uznanie môžem získať len od Neho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri počúvaní tých piesní mám ale pocit, že to môžem zmeniť. Že môžem byť opäť tým nadšeným, žiarivým dievčaťom, ktoré verilo, že prekoná aj tie najväčšie ťažkosti s ľahkosťou.

Uvedomujem si, že tento článok nie je pre každého. Je veľa ľudí, ktorí si k Bohu nenašli cestu, opustili ju alebo sa nad tým ani nezamýšľajú. Ja len môžem za seba povedať, že viera je to, čo ma vždy drží nad vodou a že Boh je Ten, ktorý tu vždy so mnou ostane, keď ostatní odídu.

Priala by som vieru každému človeku. Pretože je to vzácny a úžasný dar.

Petra Valášková

Petra Valášková

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jednoducho komplikované dievča, ktoré si o sebe rado myslí, že má umelecké nadanie:) Zoznam autorových rubrík:  Moje básneMyslím si...Nezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu